Contact Us

If you still have questions or prefer to get help directly from an agent, please submit a request.
We’ll get back to you as soon as possible.

Please fill out the contact form below and we will reply as soon as possible.

  • Contact Us
Dutch (Belgium)
US English (US)
BE French (Belgium)
BE Dutch (Belgium)
  • Home

Zo gebruik je de Flow-app

Written by Bart Goetvinck

Updated at May 6th, 2025

Contact Us

If you still have questions or prefer to get help directly from an agent, please submit a request.
We’ll get back to you as soon as possible.

Please fill out the contact form below and we will reply as soon as possible.

  • FAQs
  • Support
+ More

Inhoud

Telefoongesprekken Een oproep beantwoorden Een oproep starten, hoe bel ik iemand op? Een actieve oproep in wacht zetten en hervatten Een oproep beëindigen Een oproep doorverbinden Microfoon dempen. Numeriek klavier Een derde persoon toevoegen aan een gesprek. Een actief gesprek overzetten naar een ander toestel, bijvoorbeeld naar uw gsm

 

Telefoongesprekken

 

ℹ️  Hieronder leggen we uit hoe je de Flow-app gebruikt. 

We beschrijven de basisfuncties zoals bijvoorbeeld oproepen beantwoorden, doorverbinden en een oproep in wacht zetten.


De belangrijkste telefoniefuncties bevinden zich in het midden van het zwarte belvenster.

 

 

 


 


Een oproep beantwoorden

 

Klik met de linkermuisknop op de groene knop Antwoorden.

 

 


 

Een oproep starten, hoe bel ik iemand op?

 

  1. Voer het telefoonnummer in (zonder voorafgaande 0).
     
  2. Klik vervolgens op het groene telefoontje.



     
  3. De actieve oproep wordt aan de rechterzijde weergegeven.

 

 


 

Een actieve oproep in wacht zetten en hervatten

 

Klik aub op Parkeren.

 

De oproep staat in de wacht, de beller hoort ondertussen wachtmuziek en jouw microfoon is uitgeschakeld.

 


Om de oproep te hervatten, klik op Parkeren ongedaan maken.

 

 


 

Een oproep beëindigen


Klik aub op Ophangen.

 

 


 

 

Een oproep doorverbinden

 

  1. Klik op Doorverbinden.



     
  2. Kies naar wie u wenst door te verbinden
     
  3. Klik op Accepteren



     

    ℹ️  Standaard staat bovenaan in het doorverbindvenster het tabblad Contacten open. U kan ook PBX of het Toetsenblok selecteren :

    Contacten : om door te verbinden naar een collega of contact

    PBX : het is mogelijk een oproep door te verbinden naar meerdere personen tegelijk, zoals een hele afdeling of een kantoor (bij meerdere vestigingen).

    Toetsenblok : hier kun je via het numerieke toetsenblok een nummer invoeren en de oproep naar dat nummer doorverbinden.

     


     
  4. Kies of de oproep Blind (onmiddellijk doorverbinden, zonder eerst met jouw collega te spreken) of Bijgewoond (spreek eerst met jouw collega vooraleer door te verbinden) moet doorgeschakeld worden.
    Wij raden steeds bijgewoond aan.




    ℹ️  Als je een oproep blind doorverbindt naar een collega, dan ziet die het originele nummer van de beller. 
    Bij bijgewoond doorverbinden wordt jouw naam getoond.

     


     
  5. Klik op Voltooid om het gesprek effectief door te verbinden.
     
  6. Door op Annuleren te klikken, neem je het gesprek opnieuw op, zonder dat het wordt doorverbonden.




     

 


 

 

ℹ️  In het zwarte belvenster bevinden zich onderaan nog 4 handige functies. 
 

 

 

 

 

Microfoon dempen.



U dempt uw microfoon omdat u bijvoorbeeld even moet hoesten tijdens het gesprek en u het gesprek niet wilt storen. 
Er wordt geen wachtmuziek afgespeeld.

Klik aub op het microfoon icoontje :




Als u op het microfoon icoon klikt, dan wordt het rood :




Uw microfoon is nu gedempt, tot u terug op het icoon klikt.
Dan wordt uw microfoon terug actief.



 

 


 

 

Numeriek klavier
 

Gebruik het numeriek klavier om een keuze of cijfer in te voeren wanneer daarom wordt gevraagd, bijvoorbeeld: druk op 1 voor Nederlands, druk op 2 voor Frans



 

 


 

 

Een derde persoon toevoegen aan een gesprek.


Het is mogelijk om een derde persoon aan een lopend gesprek toe te voegen. Zo kunt u met drie personen gelijktijdig overleggen.

Klik op het derde icoontje onderaan : 

 


Selecteer de gewenste collega en klik op Accepteren :
 

 

Klik aub op Samenvoegen

De derde persoon is nu toegevoegd; u kunt nu met z’n drieën het gesprek verder zetten.

 

 

 


 

 

Een actief gesprek overzetten naar een ander toestel, bijvoorbeeld naar uw gsm

 

Door op de vierde toets te drukken, zet u  een lopend gesprek over naar een ander apparaat, zoals uw gsm, zodat u het gesprek daar kunt voortzetten.

 



 

 


 

❓  Is iets niet helemaal duidelijk, of heeft u een bijkomende vraag? 
Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via support@commflow.be

 







 

 

 

 

flow doorvrbinden wacht beantwoorden beëindigen

Was this article helpful?

Yes
No
Give feedback about this article

Gerelateerde artikelen

  • Waar kan ik de Flow applicatie opnieuw downloaden?
  • Hoe kan je de wachtmuziek wijzigen?
  • De Flow toepassing voor de eerste maal installeren op uw PC of laptop
Linkedin-in
Business Outcomes
  • Get your employees into flow
  • Get your customers into flow
  • Get your operations into flow
Customer Markets
  • Insurance Brokers
  • Small & Medium Businesses
  • Corporate & Enterprise Organizations
Solutions
  • Flow
  • BRIO
  • Virtual receptionist
Support
  • Anydesk
  • Business telephony test
ICTforMore bv
  • +32 2 880 28 41
  • solutionadvisors@commflow.be
  • BTW BE 0552.630.972​
Headquarters Willebroek
  • Groene Laan 74 2830 Willebroek
Branch Knokke-Heist
  • Markstraat 29 8301 Knokke-Heist
© 2025 CommFlow | Webdesign by Idento
  • Terms & conditions
  • Privacy policy
  • Cookies
Expand