Zo doe je dat : hoe stel ik de integratie tussen Brio en Flow in?
Inhoud
ℹ️ Dit document beschrijft hoe je de integratie tussen Brio en Flow instelt.
Brio is een softwarepakket voor makelaars in verzekeringen van de firma Portima : https://www.portima.com/nl/producten/brio
Activeer de telefoniemodule in MyPortima
ℹ️ Deze module moet éénmalig worden geactiveerd in MyPortima voor uw kantoor.
- Er is momenteel nog geen telefonie-integratie met Brio actief bij u
Ga naar het MyPortima-portaal en log in.
MyPortima is een online toepassing van Portima.
Bestel de Telefoniemodule en kies Telavox
- U maakt momenteel gebruik van een andere telefonieaanbieder in combinatie met Brio
Gelieve contact op te nemen met Portima en te vragen om de telefonie-integratie aan te passen naar Telavox :
- via telefoon op het nummer : +32 2 404 44 22
toets je aansluitingsnummer van Portima in en kies optie 4 voor administratieve vragen over je contact of facturen
- via mail : stuur een mail naar : adminline@portima.com
ℹ️ Heeft u nog andere vragen over MyPortima of het bestellen van de telefoniemodule voor Brio?
Dan kan u bij Portima terecht : https://www.portima.com/nl/contact
Activeer de telefoniemodule in Brio eerst op kantoorniveau.
ℹ️ Deze module moet éénmalig worden geactiveerd in Brio voor uw kantoor.
- Open Brio en klik rechtsboven op het gebruikersicoon
- Klik op Gegevens - Instellingen onder het gedeelte MAKELAAR
- Klik op Makelaarsgegevens Vervolg
- Klik op Wijzigen
- Selecteer Telavox bij Telefonie aanbieder
- Klik op OPSLAAN
⚠️ Sluit Brio af en start het programma opnieuw. Zorg ervoor dat alle wijzigingen vooraf zijn opgeslagen.
Genereer in Flow per gebruiker een token en voeg deze toe in Brio.
ℹ️ Een token is een is een digitale sleutel.
Het wordt voor elke gebruiker gegenereerd in Flow en zorgt ervoor dat Brio en Flow veilig met elkaar kunnen communiceren.
Elke gebruiker van Brio moet deze procedure éénmalig uitvoeren.
Wanneer er later nieuwe gebruikers worden toegevoegd, moeten ook zij deze procedure éénmalig uitvoeren.
- Klik op Instellingen
- Klik op Mijn Account
- Klik op Gebruikersnaam en Wachtwoord
- Klik op Tokens beheren
- Kik op Nieuwe token aanmaken
- Selecteer Custom Integration, vul Brio in en klik op Token aanmaken
- Klik op het kopieericoon om de sleutel naar je klembord te kopiëren, zodat je die nadien in Brio kunt plakken
- Klik op Oké
- Open Brio en klik rechtsboven op het gebruikersicoon
- Klik op Mijn gegevens - Instellingen onder het gedeelte GEBRUIKER
- Klik op Telefonie activeren
-
Plak (Ctrl-V) de sleutel uit uw klembord en klik OK
Bij een inkomende oproep verschijnt de pop-up op het scherm van je PC of laptop waar Brio actief is (Brio moet op de voorgrond staan) en ziet er als volgt uit :
⚠️ De pop-up in Brio valt volledig onder het beheer van Portima, zowel inzake de tijdsduur dat de pop-up zichtbaar blijft, als de inhoud en getoonde gegevens in de pop-up.
❓ Is iets niet helemaal duidelijk, of heeft u een bijkomende vraag?
Voor vragen over MyPortima of Brio kan u bij Portima terecht : https://www.portima.com/nl/contact
Voor vragen over Flow kan u bij ons terecht via support@commflow.be