Contact Us

If you still have questions or prefer to get help directly from an agent, please submit a request.
We’ll get back to you as soon as possible.

Please fill out the contact form below and we will reply as soon as possible.

  • Contact Us
Dutch (Belgium)
US English (US)
BE French (Belgium)
BE Dutch (Belgium)
  • Home

Hoe kan ik een telefoonnummer porteren naar Commflow?

Written by Bart Goetvinck

Updated at June 12th, 2025

Contact Us

If you still have questions or prefer to get help directly from an agent, please submit a request.
We’ll get back to you as soon as possible.

Please fill out the contact form below and we will reply as soon as possible.

  • FAQs
  • Support
+ More

Inhoud

Document voor nummerportering voor vaste telefoonnummers. Hoe vul ik het document in? Hoe verloopt een nummerportering?

 

ℹ️  Via het document voor nummerportering kunnen wij bij uw huidige telecomaanbieder een aanvraag indienen om uw telefoonnummer(s) over te dragen naar Commflow. Dit document verleent ons hiervoor de benodigde toestemming.

 

 

 

Document voor nummerportering voor vaste telefoonnummers.

U kan een blanco pdf document hier downloaden : Nummerportering

 

ℹ️  Instructie voor het openen en invullen van het PDF-document

Je kan dit PDF-document openen en invullen met Adobe Acrobat Reader DC. 
Dit programma is gratis te downloaden via de volgende link:
👉 https://get.adobe.com/nl/reader/


Belangrijk:
Open het PDF-document bij voorkeur met Adobe Acrobat Reader en niet via een webbrowser (zoals Chrome, Firefox of Edge). In veel browsers worden interactieve velden (zoals invulvelden of keuzelijsten) niet correct weergegeven of werkt het invullen niet zoals bedoeld. Acrobat Reader biedt de beste ondersteuning voor het correct openen, invullen en opslaan van formulieren.


Werkwijze :

  • Download het PDF-document naar je computer.
  • Open het bestand met Adobe Acrobat Reader DC.
  • Vul de benodigde velden in.
  • Sla het ingevulde document op.
 

 


 

Hoe vul ik het document in?

  1. Vul bovenaan uw bedrijfsgegevens in, zoals vermeld op de factuur van uw huidige telefonieaanbieder.




     
  2. Vul in het midden van het document uw huidige operator in (Proximus, Telenet, …)
     
  3. Alsook uw telefoonnummers aub
     
  4. Indien u beschikt over een reeks opeenvolgende telefoonnummers (10 aansluitende nummers), vermeld deze dan hier.





     
  5. Vermeld tot slot onderaan het document de datum, uw naam en plaats uw handtekening..




     
  6. U kunt het volledig ingevulde document mailen naar support@commflow.be

     

 

 

Hoe verloopt een nummerportering?

 

  1. Wij dienen het volledig ingevulde en ondertekende document in bij uw huidige operator (Proximus, Telenet, Orange, …)

     
  2. Als het document correct is ingevuld, ontvangen wij de goedkeuring. Dit kan soms tot twee weken duren.

    ⚠️  De goedkeuring houdt niet in dat het nummer meteen naar ons wordt overgedragen, maar wel dat we toestemming hebben om dit op een samen overeengekomen tijdstip te doen.

    Indien het document onvolledig of onjuist is ingevuld, moeten we het opnieuw invullen en indienen. 
    Het proces start dan opnieuw.

     


     
  3. De timing van de nummerportering wordt in onderling overleg bepaald nadat we de goedkeuring hebben ontvangen en de gewenste configuratie volledig is opgeleverd en getest.


     


 

❓  Is iets niet helemaal duidelijk, of heeft u een bijkomende vraag? 
Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via support@commflow.be

 


 


 







 

 

 

 

achtergrondmuziek veranderen

Was this article helpful?

Yes
No
Give feedback about this article

Gerelateerde artikelen

  • Hoe stel ik de integratie tussen Brio en Flow in?
  • Hoe neem ik een boodschap op voor de telefooncentrale?
  • Waar kan ik de Flow applicatie opnieuw downloaden?
  • Zo gebruik je de Flow-app
  • Hoe kan ik de kalender van de telefooncentrale aanpassen?
Linkedin-in
Business Outcomes
  • Get your employees into flow
  • Get your customers into flow
  • Get your operations into flow
Customer Markets
  • Insurance Brokers
  • Small & Medium Businesses
  • Corporate & Enterprise Organizations
Solutions
  • Flow
  • BRIO
  • Virtual receptionist
Support
  • Anydesk
  • Business telephony test
ICTforMore bv
  • +32 2 880 28 41
  • solutionadvisors@commflow.be
  • BTW BE 0552.630.972​
Headquarters Willebroek
  • Groene Laan 74 2830 Willebroek
Branch Knokke-Heist
  • Markstraat 29 8301 Knokke-Heist
© 2025 CommFlow | Webdesign by Idento
  • Terms & conditions
  • Privacy policy
  • Cookies
Expand