Contact Us

If you still have questions or prefer to get help directly from an agent, please submit a request.
We’ll get back to you as soon as possible.

Please fill out the contact form below and we will reply as soon as possible.

  • Contact Us
Dutch (Belgium)
US English (US)
BE French (Belgium)
BE Dutch (Belgium)
  • Home

Firewall instellingen

Leer hoe je je firewallinstellingen moet aanpassen voor een optimale werking van je Flow telefonie

Written by Bart Goetvinck

Updated at April 24th, 2025

Contact Us

If you still have questions or prefer to get help directly from an agent, please submit a request.
We’ll get back to you as soon as possible.

Please fill out the contact form below and we will reply as soon as possible.

  • FAQs
  • Support
+ More

Inhoud

Voor uitgaand verkeer : Voor inkomend verkeer: Volledige informatie over ons netwerk: Gebruikt u vaste of draagbare telefoons van Gigaset of Yealink?

 

ℹ️  Een firewall is een noodzakelijke beveiliging voor uw computernetwerk. 

Simpel gezegd is een firewall een digitale beveiligingsmuur.

De firewall controleert de hele tijd wat er via uw internetverbinding binnenkomt en wat eruit gaat, om uw netwerk te beveiligen :

  • laat goede dingen binnen : zoals websites of applicaties  die je gebruikt
  • houdt slechte dingen tegen : zoals hackers, virussen of onbekende verbindingen


Hieronder leest u hoe u uw firewall kan controleren of aanpassen zodat de Flow Telefonie correct werkt.

 

 

Voor uitgaand verkeer :

Maak een regel voor alle UDP- en TCP-poorten voor deze IP range : 80.83.208.0/20.
Voor deze regel moet er een Timeout (TTL) van minimaal 3720 seconden zijn, aangezien onze telefoons elke 3600 seconden contact met ons opnemen. 

 

Voor inkomend verkeer:

Hier zijn geen regels nodig omdat de sessie vanuit het netwerk wordt geïnitieerd. 
Schakel dan alle ALG/SIP-functies, Application Control en IPS/IDS/IDP uit. 
Deze doen meestal meer kwaad dan goed..


 

Volledige informatie over ons netwerk:

Adress: 80.83.208.0

Netmask: 255.255.240.0 = 20

Wildcard: 0.0.15.255

Network: 80.83.208.0/20

Broadcast: 80.83.223.255

HostMin: 80.83.208.1

HostMax: 80.83.223.254

Hosts/Net: 4094

 

 

Gebruikt u vaste of draagbare telefoons van Gigaset of Yealink?

Controleer of pas onderstaande (uitgaand verkeer) aan aub zodat de toestellen hun instellingen kunnen ophalen.

Gigaset :
148.251.91.32 - 148.251.91.63 (148.251.91.32/27) Port: 80, 443
148.251.246.96 - 148.251.246.127 (148.251.246.96/27) Port: 80, 443
148.251.243.128 - 148.251.243.159 (148.251.243.128/27) Port: 80, 443

Yealink :
IP: 52.29.124.181 Port: 443
IP: 3.124.165.251 Port: 443

 

 

❓  Is iets niet helemaal duidelijk, of heeft u een bijkomende vraag? 
Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via support@commflow.be

 







 

 

 

 

muziek veranderen

Was this article helpful?

Yes
No
Give feedback about this article

Gerelateerde artikelen

  • Hoe kan je de wachtmuziek wijzigen?
  • Hoe kan ik de kalender van de telefooncentrale aanpassen?
Linkedin-in
Business Outcomes
  • Get your employees into flow
  • Get your customers into flow
  • Get your operations into flow
Customer Markets
  • Insurance Brokers
  • Small & Medium Businesses
  • Corporate & Enterprise Organizations
Solutions
  • Flow
  • BRIO
  • Virtual receptionist
Support
  • Anydesk
  • Business telephony test
ICTforMore bv
  • +32 2 880 28 41
  • solutionadvisors@commflow.be
  • BTW BE 0552.630.972​
Headquarters Willebroek
  • Groene Laan 74 2830 Willebroek
Branch Knokke-Heist
  • Markstraat 29 8301 Knokke-Heist
© 2025 CommFlow | Webdesign by Idento
  • Terms & conditions
  • Privacy policy
  • Cookies
Expand