Inhoud
ℹ️ Een firewall is een noodzakelijke beveiliging voor uw computernetwerk.
Simpel gezegd is een firewall een digitale beveiligingsmuur.
De firewall controleert de hele tijd wat er via uw internetverbinding binnenkomt en wat eruit gaat, om uw netwerk te beveiligen :
- laat goede dingen binnen : zoals websites of applicaties die je gebruikt
- houdt slechte dingen tegen : zoals hackers, virussen of onbekende verbindingen
Hieronder leest u hoe u uw firewall kan controleren of aanpassen zodat de Flow Telefonie correct werkt.
Voor uitgaand verkeer :
Maak een regel voor alle UDP- en TCP-poorten voor deze IP range : 80.83.208.0/20.
Voor deze regel moet er een Timeout (TTL) van minimaal 3720 seconden zijn, aangezien onze telefoons elke 3600 seconden contact met ons opnemen.
Voor inkomend verkeer:
Hier zijn geen regels nodig omdat de sessie vanuit het netwerk wordt geïnitieerd.
Schakel dan alle ALG/SIP-functies, Application Control en IPS/IDS/IDP uit.
Deze doen meestal meer kwaad dan goed..
Volledige informatie over ons netwerk:
Adress: 80.83.208.0
Netmask: 255.255.240.0 = 20
Wildcard: 0.0.15.255
Network: 80.83.208.0/20
Broadcast: 80.83.223.255
HostMin: 80.83.208.1
HostMax: 80.83.223.254
Hosts/Net: 4094
Gebruikt u vaste of draagbare telefoons van Gigaset of Yealink?
Controleer of pas onderstaande (uitgaand verkeer) aan aub zodat de toestellen hun instellingen kunnen ophalen.
Gigaset :
148.251.91.32 - 148.251.91.63 (148.251.91.32/27) Port: 80, 443
148.251.246.96 - 148.251.246.127 (148.251.246.96/27) Port: 80, 443
148.251.243.128 - 148.251.243.159 (148.251.243.128/27) Port: 80, 443
Yealink :
IP: 52.29.124.181 Port: 443
IP: 3.124.165.251 Port: 443
❓ Is iets niet helemaal duidelijk, of heeft u een bijkomende vraag?
Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via support@commflow.be