Inhoud
ℹ️ Wanneer uw headset niet correct functioneert, kan de oorzaak zich op verschillende niveaus bevinden, zoals het besturingssysteem (Microsoft Windows, macOS van Apple), de Flow applicatie of andere instellingen.
In dit artikel helpen we u stap voor stap om alle instellingen te overlopen.
Is de vereiste software voor je headset geïnstalleerd?
ℹ️ Elke fabrikant van headsets beveelt aan om de bijhorende software te installeren op elke PC of laptop waar je headset fysisch aan verbonden is via een USB aansluiting.
De software zorgt ervoor dat je headset op regelmatige basis de nodige updates ontvangt.
In de software kunnen diverse instellingen aanpast worden zodat de headset optimaal werkt.
Beschikt u over een headset van het merk :
-
Jabra, installeer dan Jabra Direct :
https://www.jabra.com/nl-nl/software-and-services/jabra-direct -
Poly (voordien Plantronics), installeer dan Poly Lens :
https://www.hp.com/us-en/poly/software-and-services/software/poly-lens/app.html -
EPOS (Sennheiser), installeer dan EPOS Connect :
https://www.eposaudio.com/en/be/software/epos-connect -
Yealink, installeer dan Yealink USB Connect :
https://www.yealink.com/nl/product-detail/usb-connect-management
De software zorgt ervoor dat de headset op regelmatige basis de juiste updates ontvangt.
In de software kunnen diverse instellingen aanpast worden zodat de headset goed werkt.
Is je headset correct aangesloten?
ℹ️ Een zakelijke headset wordt via een USB-A of USB-C aansluiting verbonden met de PC of laptop.
Een USB-A aansluiting ziet er als volgt uit :
Een USB-C aansluiting ziet er als volgt uit :
⚠️ Sluit de headset nooit aan via een jack stekker, enkel via een USB-A of USB-C aansluiting.
Een jack steker ziet er als volgt uit :
Staan de instellingen in Windows juist ingesteld?
ℹ️ De ondersteuning van Microsoft Windows 10 eindigt op 14 oktober 2025.
Na 14 oktober 2025 biedt Microsoft geen gratis updates, technische assistentie en beveiligingsfixes meer aan voor Windows 10 en raadt Microsoft aan om over te stappen op Windows 11.
Voor een upgrade van uw PC of laptop van Windows 10 → Windows 11 : neem contact met uw IT-partner aub.
1. Het icoon voor de geluidsinstellingen bevindt zich rechts beneden op uw bureaublad.
Klik aub op dit icoon met de rechtermuisknop :
2. Er wordt een nieuw venster geopend, klik aub op Geluidsinstellingen openen :
Er wordt een nieuw venster geopend waarin u de geluidsinstellingen kan controleren en eventueel aanpassen.
3. Controleer of uw headset (merk en type) correct is ingesteld.
4. Controleer of het volume niet op 0 (helemaal geen geluid) staat of te stil is ingesteld.
5. Controleer of uw headset (merk en type) correct is ingesteld.
6. Test de microfoon van uw headset door deze op te zetten en iets in de microfoon te zeggen.
Als uw microfoon normaal werkt, zal de blauwe balk bewegen :
7. Klik aub op Volume- en apparaatvoorkeuren van app.
8. Controleer of uw headset (merk en type) correct is ingesteld voor de Flow app.
In de Flow applicatie
1. Klik in de Flow applicatie op Instellingen
2. Klik vervolgens op Telefonie en audio
3. Klik aub op Audioapparaat
4. Controleer of uw headset (merk en type) correct is ingesteld in Audio-ingang en Audio-uitgang.
5. Controleer het Volume
6. Doe een testoproep
U belt nu naar een testnummer van Commflow.
Een dame vraagt u om enkele woorden of een zin in te spreken.
Wat u inspreekt wordt opgenomen en onmiddellijk daarna opnieuw afgespeeld.
Via deze procedure kan u uw microfoon en oortjes van uw headset testen.
❓ Is iets niet helemaal duidelijk, of heeft u een bijkomende vraag?
Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via support@commflow.be